צפרדע מול צפרדע

מספרים על שני גויים בעלי הון, שנפגשו בעיירת נופש, על שפתו של אגם נהדר, כאשר ברקע מהדהדים, קרקוריה של חבורת צפרדעים. תוך כדי טיול, מציע האחד לרעהו, 'שמא תואיל בטובך, לבלוע אל קרבך צפרדע חיה ואעניק לך בתמורה, סך של 100,000 דולרים, היישר אל חשבון הבנק'.

הרהר הלה, סבר וקיבל. הוא אזר עוז, עצם עיניים ובלע את הצפרדע. ואכן, תיכף ומיד קוימה לה ההבטחה במלואה. חשבונו של הבולע, תפח ועלה במאה אלף דולר נוספים.

כעבור דקות ספורות, שב הבולע ומציע לחבירו, את אותה ההצעה: 'עכשיו תבלע אתה צפרדע ותוך דקות ספורות, תראה בחשבון שלך, סך של 100,000 דולרים'. מיהר ה'מציע ראשון' להסכים להצעה, בלע אף הוא צפרדע ותוך דקות ספורות, חזרו מאת אלפי הדולרים, לנוח אחר כבוד בחשבונו.

כעת, פונה הבולע השני ושואל: 'מילא אני, אחר שהוצאתי מחשבוני סכום גדול שכזה, עלתה בליבי איזושהי חרטה. לכן הסכמתי גם אנכי, לבלוע צפרדע, כדי לקבלו חזרה. אבל אתה, אחר שידעת שבסופו של דבר, תציע לי לנהוג כמותך ולהחזיר לי את הכסף, מדוע ניגשת בכלל אל העניין. מה היה חסר לך לבלוע צפרדע, בזמן שידעת כי הכסף לא יישאר בחשבונך, יותר מאשר כמה דקות ספורות'.

וההוא, נותן בו מבט כלא מבין, ומשיב נחרצות: 'וכי קל הוא בעיניך, מחזור כספי של עוד 100,000 דולרים, בחשבון הבנק'.

ובכן, כמה שזה נשמע משעשע, רבים וטובים מעמנו, עוסקים בכך כל היום. הם עסוקים עשרים וארבע שעות ביממה, אך ורק בהגדלת המחזור הכספי בחשבון הבנק. הם עובדים יומם ולילה, מבלי לדעת מה נכנס ומה יוצא, כאשר בפועל, אינם אלא מגלגלים כספים בחשבון הבנק. מהכא להתם ומהתם להכא.

אין אנו עוסקים בהכללות, אבל זוהי בהחלט תופעה קיימת.

אנחנו שומעים למשל, על כאלו שהשכירו את בתיהם לנופשים. במבט ראשון הם הרוויחו המון. אבל כאשר הם מבקשים להסתכל יותר לעומק, הם מגלים לפתע, שאולי זה בכלל לא היה משתלם. כשמתחילים לקחת בחשבון, את העלויות החריגות, הכרוכות בשבוע של שהייה מחוץ לבית, בנוסף לאובדן פדיון ימי עבודה, (- בתוספת העלויות של החשמל ועוד, אשר מטבע הדברים, נופשים לא נוהגים לחסוך בהם), מגלים פתאום, שזה לא היה כל כך משתלם, אם בכלל.

וזו דוגמא אחת מיני רבות.

מה הפתרון, או ששוכרים מנהל חשבונות בכסף מלא, או שהרבה יותר פשוט וקל. מתחילים לרשום כל הכנסה וכנגדה, כל הוצאה. ואז, בחלוף תקופה עושים מאזן. מעמידים הכנסות מול הוצאות ובודקים, האם הרווחנו משהו, או שמא פשוט עסקנו יומם ולילה, בגלגול כספים. או אז, בהתאם לתוצאה, מתכננים את הצעד הבא.

והחכם עיניו בראשו…

0 0 votes
Article Rating

הגיע הזמן שתתרווח

אתה מוזמן להצטרף לאלפי משפחות שחיים ברווח ללא דאגות ומלאים סיפוק
הירשם למעקב
תודיע לי בבקשה על
guest
8 Comments
ישן
חדש יותר מדורג
Inline Feedbacks
View all comments
abcd
abcd
4 שנים לפני

אתה מתכוון לומר שמחזור כספי אין לו כלל משמעות?

abcd
abcd
4 שנים לפני

אני מגלגל סכומים שלכאורה נראים הזויים מעל 150,000 ש"ח בחודש אבל בסופו של יום אני רודף אחרי הבנקים וכדו' האם יש לי מה לבדוק? או שאני פשוט צריך למכור יותר?

abcd
abcd
4 שנים לפני

מה זה קבוע משתנה ושנתי? שוב מילים מקצועיות שאני לא מבין בהם?

צ. ר.
4 שנים לפני
Reply to  abcd

כעורך של הפרוספקט, שתוכל להשיגו בלינק מצד שמאל למעלה, אתנדב להסביר את תשובתו של הרב ברגמן, כפי שלמדתי ממנו במסגרת עריכת הפרוספקט. ההוצאות שלנו מתחלקות לשלושה, הוצאות קבועות – כמו שכר דירה, שכר לימוד, ארנונה, ביטוחים וכו, הוצאות חודשיות משתנות – כמו מזון ומחיה, ביגוד והנעלה דלק ונסיעות וכו', והוצאות שנתיות – כמו הוצאות חגים, חופשות, חזרה ללימודים וכו'. בשביל לבחון מאזן צריכה להיות ראיה רחבה וכוללת של כל שלושת סוגי ההוצאות, ורק לפיהם נוכל לקבוע האם אנחנו חורגים מהממוצע או לא. אחרי שתדע בבירור מה הם ההוצאות שלך, על פי החלוק דלעיל, תחשב מולם את ההכנסות, ואז תוכל לדעת… קרא עוד »

8
0
Would love your thoughts, please comment.x
תמונת חוברות חיים ברווח

קבל/י עכשיו את החוברת שלנו במייל

מלא פרטים והחוברת בדרך אליך

שליחת הטופס מהווה הסכמה לקבלת מיילים ממערכת 'חיים ברווח' אנו מבטיחים שלא להטריד.
ניתן להסיר את הרשמתכם בכל עת

מצויין!!!

הרישום הסתיים, מיד תקבל אימייל עם מצב ופרטי הרישום

במקרה של אי קבלת האימייל האמור נשמח אם תשתף אותנו כאן

1
פרטי משתמש
2
טלפונים
3
פרטי המשפחה
4
בחר חבילה

פרטי משתמש

תוכל להכניס את שמך עבור חווית הממשק בלבד, אין חובה!

רישום טלפונים במערכת

תוכל לבחור כניסה אוטומטית ממס' הטלפון שלך או ע"י סיסמא
במקרה ולא תבחר טלפון תצטרך להקיש מס' טלפון לקבלת עדכונים מהמערכת

* בכל מקרה תוכל להכנס למערכת מכל טלפון ע"י סיסמא

פרטי משפחה ומגורים

הפרטים הבאים חשובים לנו ע"מ לנתח את תנועות
הכלכליות שלכם מול אחרים כמוכם

* אבא אמא וילדים לא נשואים
* אין לכם? הזינו 0

פרטי מינוי ותשלום

הקלידו תאריך תוקף ב4 ספרות, לדוגמא: 04/20 הקישו: 0420
3 ספרות אחרונות המופיעות בגב הכרטיס

30

ימים של רווח

תמונת חוברות חיים ברווח

מצויין!

החוברת בדרך אליך

במקרה ואתה לא רואה את המייל בדוק בספאם