עם 'חיים ברווח' אתה לא לבד!

סוגר משכורת יפה ולא נשאר לך ממנה שקל?

אתה עושה את ההשתדלות שלך בפרנסה באמונה, והמשכורת החודשית שלך בהחלט נאה מכובדת. אך עם כל זאת, ימים ספורים בלבד לאחר שהמשכורת הופקדה בחשבונך, לא נותר ממנה זכר. היא הלכה ישר להחזרת חובות ותשלומים שהמתינו לה, נותרו לך אולי כמה מאות או עשרות שקלים בודדים בצד, ומה תעשה אתם קודם?

המטבח – שכבר חמש שנים אתה רוצה לשפץ מה יהא עליו? והמזגן – שאתה רוצה להחליף בסלון? ומה עם השירותים הישן שכבר זקוק להחלפה? והדירה להשקעה שפעם חלמת עליה? הכל חלומות שלעולם לא יתממשו?

כמה שאתה מנסה להחזיק את הראש הרבה מעל המים, להיות רחוק מהמינוס כמה שיותר, אתה חש שאתה לא מצליח, ההוצאות השוטפות סוחפות אותך, ואתה נכנס להיסטריה כשאתה רק חושב, אם כך הוא המצב עכשיו, מה יהיה המצב בעוד כמה שנים, כשהמשפחה תתרחב, או בהגיע תור נישואי הילדים.

הבנק מתקשר אליך לעתים קרובות?

כמה צורבת ונוראית היא התחושה, כשהילד ניגש בתמימות ומבקש שלושים שקלים להטעין ברב קו, ואין לך מאיפה להביא לו את זה. או כשהילדה מבקשת להירשם לחוג בבית הספר, ואתה נאלץ להשיב פניה ריקם. על אחת כמה וכמה כשמדובר בצרכים חיוניים יותר, של מזון ומחיה, ובארנק אין שקל.

מחצית היום אתה עובד עם כל הנשמה בכדי להביא משכורת הביתה בסוף החודש, ובמחציתו השנייה של היום אתה עובד בגלגולים ובתמרון בין החובות המצטברים ודרישות התשלום. לווה מהחברים, מגמ"חים, מהבנק, ועם כל חודש שעובר החובות רק הולכים ותופחים. הוראות הקבע מסורבות, המחאות חוזרות, מתקשרים מהבנק, הנושים דוחקים, ואנה אתה בא.

מול ים גועש של חובות, וגלים אימתניים של התחייבויות, אתה ניצב לבד, חסר אונים, מיואש ומתוסכל. מנסה לנופף בידיים, ומבין כי זה לא מה שיושיע אותך מהגלים. האווירה בבית מדוכדכת והמוטיבציה שלך לעבוד שואפת לאפס.

פוחד להסתכל לכסף בעיניים?

אתה תעשה את הכל, רק לא את זה. אתה תוסיף שעות עבודה, תגדיל הכנסות, תיקח הלוואות, תשיג תמיכות, רק לא תסתכל לכסף בעיניים. כמו כולם, אתה מרגיש שאתה לא מסוגל לפתוח את הקלפים, להניח את העובדות על השולחן, ולראות את המצב הפיננסי שלך בהתגלמותו.

ואוו כמה שזה קשה, להוציא מהמגירה ערימות של מכתבים, מחברת החשמל, מתאגיד המים, מהעירייה, לפשפש בכיס ולהוציא חשבוניות מקומטות, ולהתחיל להציב את הנתונים אחד מול השני. כמה כסף עלה לי לחיות בחודש האחרון, ולעומת זה, כמה כסף באמת הכנסתי, אני ובני ביתי בחודש האחרון.

השיקוף – הצגת הנתונים כמו שהם, הוא תהליך ראשון ומתחייב להתחיל דרך חדשה וחלקה בניהול תקציב המשפחה. בשביל לדעת לאן הכסף הולך אתה חייב 'לראות אותו', השיקוף מאפשר לך לראות את הכסף, לדעת איפה הוא, מתי הוא הגיע, ולאן הוא הולך ומתי. לפני זה, אין לך שום שליטה עליו, כי אתה לא יודע אפילו איך הוא נראה.

אנשים שונאים לרשום הוצאות והכנסות, זה נתפס כמשהו מעיק ומכביד, ואגב, זה ממש נכון, ולעתים אף לא מביא שום תועלת. כל עוד ואתם לא מנהלי חשבונות אין סיבה שתאגרו רשימות ו'אקסלים' של כל הוצאה והכנסה, אבל אתם כן חייבים לראות את הכסף שלכם, לראות אותו כשהוא נכנס, ולראות אותו כשהוא יוצא. לעולם, אל תתנו לכסף שלכם להתנהל מעצמו.

רישום מושכל מלמד אותנו לראות את ההוצאות וההכנסות ולסנכרן ביניהם, להכיר את המצב הפיננסי שלנו, ולקבוע על פיו את היכולות שלנו. זה ערובה הכרחית להתנהלות כלכלית נבונה. 

מתקשה לנהל תקציב ולקבוע סדרי עדיפויות?

מה קורה לך ביום שהרווחת כמה מאות שקלים מהצד? סביר להניח שבתוך יומיים זה כבר יהיה היסטוריה, בוודאי תקנה אתו כמה דברים שפתאום ייראו לך חשובים, או שתרוץ לצרכנייה ותמלא עגלה בכל מיני מוצרים של 'למה לא, שיהיה…'. זה במצב הטוב.

במצב הפחות טוב, המשכורת ב"ה נכנסה בזמן, אתה מתחיל מחזור כספים חודשי חדש, משלם את זה ואת זה, ועוד לא עבר חצי חודש, והופס, החשבון חזר לאפס. אתה רוצה לשלם על דברים הכרחיים, חיוניים, ואתה מגלה שאין לך מאיפה. ואתה מגרד בראש ותסכול ומנסה להבין, אני קניתי רק מה שהייתי צריך, לא בזבזתי, והיה לי כסף בחשבון, אז מה פה קרה? איפה הכסף?

אחר שעשית שיקוף, ויש לך רישום מסודר של ההכנסות וההוצאות שלך, אתה רואה את הכסף, וקל לך יותר לשלוט עליו. במקום שהכסף ינהל אותך, אתה מנהל אותו. מתחילת החודש, אתה יודע כמה כסף ומתי אמור להיכנס, ומקביל, אתה גם יודע כמה כסף ומתי אמור לצאת. אתה לא מופתע מהוצאות שנוחתות עליך באמצע החודש, והכסף גם לא נגמר. העניינים בשליטה.

כשאתה מכין את התקציב אתה מדרג את סדרי העדיפויות, ומקציב סכום מוגדר מראש לכל מטרה. אתה מכין סכום כסף עבור מזון ומחיה, סכום מוגדר עבור ביגוד והנהלה, ואתה נערך להוצאות קבועות שוטפות ומשתנות. אתה לא מצמצם בהוצאות הכרחיות, ובני הבית יקבלו את כל מה שהם צריכים ובעין יפה, אבל אתה כן יודע שלא תשלם עבור מותרות סכומים שאין לך אותם. אתה כן יודע שיש הוצאות שלא תוכלנה להיכנס בתקציב החודש הנוכחי.

התקציב מעמיד את ההוצאות מול ההכנסות ומאפשר לנו לשדך ביניהם, לנתב את הכסף הנכנס מאיזה דלת הוא ייצא, וכשיש הוצאה לא חשובה מספיק, אנו יודעים כי עבורה נצטרך להביא כסף ממקום אחר, מהגדלת הכנסות או כל הכנסה אחרת. התקציב גם מסייע לנו לקבוע גבולות ברורים בין צרכים לרצונות.

משפחה המתנהלת על פי תקציב, היא בעלת חוסן כלכלי לטווח ארוך, וחייה רגועים ושלווים לאין ערוך.

שואף להגדיל הכנסות?

כולנו שואפים להגדיל הכנסות ולהתחיל להכיר את חשבון הבנק שלנו מצדו השני של המינוס. אך כיצד תעשה זאת? אתה עובד היום מצאת החמה עד צאת הנשמה? מה אתה לא עושה? בני ביתך עובדים אף הם? איך תגדיל הכנסות?

המציאות הוכיחה, כי מי שמנהל תקציב גם מגדיל הכנסות. כי כשהוא רואה לפניו את ההוצאות מול ההכנסות, והוא יודע שבשביל הוצאה חריגה כל שהיא הוא יצטרך להביא הכנסה 'מבחוץ', יום יבוא והוא יעשה זאת. וזה קורה מהר מאד. אנשים מגדילים הכנסות, כשהם רואים כיצד עובד התהליך, ואיך הם משפרים את איכות החיים שלהם.

קביעת יעדים מפורסמת בעולם העסקי ככלל ראשון להגדלת רווחים. כך גם מי שמנהל תקציב יכול לקבוע לעצמו יעדי רווח בכל חודש, ובאפשרותו גם למדוד אותם. הרבה שחשבו שאינם מסוגלים להגדיל הכנסות, גילו לאחר ניהול תקציב וקביעת יעדים, שאפשר גם אפשר, הרבה מעבר למה שחשבו בתחילה.

ומי מדבר על המוטיבציה שגוברת עם השלווה והרוגע הכלכלי כתוצאה מניהול התקציב, מה שמשפיע רבות על התפוקה, ומהווה גורם מוכח להגדלת הכנסות בעשרות אחוזים.

גדול עליך?

כעת אחרי כל התיאוריות וההסברים המלומדים, בוא נהיה ריאליים. כמה אנשים באמת מסוגלים לנהל רישום מסודר ועקבי? איך אני אוכל לבנות תקציב נכון לעצמי, מה אני יועץ כלכלי? מי יעזור לי וילווה אותי בכל התהליך הזה? אני יהיה חייב להיחשף?

עם המערכת החכמה של 'חיים ברווח' אתה לא לבד!

הוא יהיה צמוד אליך עשרים וארבע שעות ביממה, כמו מזכיר מסור הוא ירשום עבורך כל הוצאה והכנסה, ויגיש לך בסוף החודש דו"ח מאזן הוצאות והכנסות. הוא גם יעזור לך לבנות תקציב משפחתי נכון ומקצועי, ויסייע לך להגדיל הכנסות. כל מה שזה ידרוש ממך, זה עשר שניות בלבד, להוציא את הטלפון מהכיס לאחר הוצאה או הכנסה, ופשוט לעדכן את המזכיר, וזהו.

המערכת החכמה והמהפכנית יצאה לעולם לפני כשבע שנים, ומאז שוכללה ושודרגה, וכיום היא היחידה המתאימה בדיוק לציבור החרדי עם כל הניואנסים. זו גם הסיבה שאין צורך להזדהות, וניתן לעשות את כל התהליך באופן אנונימי.

בתור מנוי תקבל ליווי, מיועץ מקצועי מלווה שיעקוב אחר המאזן שלך באופן אישי, ויסייע לך לבנות תקציב משפחתי נכון.

לחודש ניסיון ב 54 ש"ח בלבד

4.5 2 votes
Article Rating

הגיע הזמן שתתרווח

אתה מוזמן להצטרף לאלפי משפחות שחיים ברווח ללא דאגות ומלאים סיפוק
הירשם למעקב
תודיע לי בבקשה על
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
תמונת חוברות חיים ברווח

קבל/י עכשיו את החוברת שלנו במייל

מלא פרטים והחוברת בדרך אליך

שליחת הטופס מהווה הסכמה לקבלת מיילים ממערכת 'חיים ברווח' אנו מבטיחים שלא להטריד.
ניתן להסיר את הרשמתכם בכל עת

מצויין!!!

הרישום הסתיים, מיד תקבל אימייל עם מצב ופרטי הרישום

במקרה של אי קבלת האימייל האמור נשמח אם תשתף אותנו כאן

1
פרטי משתמש
2
טלפונים
3
פרטי המשפחה
4
בחר חבילה

פרטי משתמש

תוכל להכניס את שמך עבור חווית הממשק בלבד, אין חובה!

רישום טלפונים במערכת

תוכל לבחור כניסה אוטומטית ממס' הטלפון שלך או ע"י סיסמא
במקרה ולא תבחר טלפון תצטרך להקיש מס' טלפון לקבלת עדכונים מהמערכת

* בכל מקרה תוכל להכנס למערכת מכל טלפון ע"י סיסמא

פרטי משפחה ומגורים

הפרטים הבאים חשובים לנו ע"מ לנתח את תנועות
הכלכליות שלכם מול אחרים כמוכם

* אבא אמא וילדים לא נשואים
* אין לכם? הזינו 0

פרטי מינוי ותשלום

הקלידו תאריך תוקף ב4 ספרות, לדוגמא: 04/20 הקישו: 0420
3 ספרות אחרונות המופיעות בגב הכרטיס

30

ימים של רווח

תמונת חוברות חיים ברווח

מצויין!

החוברת בדרך אליך

במקרה ואתה לא רואה את המייל בדוק בספאם