כלכלת הבית בצל משבר הקורונה

הקורונה. הוא הגיע והוא פה. נכון לשעת כתיבת שורות אלו, יותר מהנזקים הממשיים שלו, הוא הצליח להשרות לחץ והיסטריה. איש אינו יודע מה ילד יום. האם יהיה ניתן מחר, לקנות לחם וחלב, אם לאו.

האמת היא, שאם לסמוך על הצהרותיהם של ראשי המדינה, אזי מבחינה של הרכישות על כל פנים, אין סיבה להילחץ. אבל בשטח זה אחרת. השמועות, על פי רוב לא מבוססות, רצות במהירות ומכניסות את הציבור ללחץ. צאו וראו מה קורה ב'סופרים'. אנשים פשוט ממלאים עגלות.

אבל האמת היותר אמיתית היא, שיהודים מאמינים בני מאמינים, אינם אמורים להילחץ מכל מצב שהוא. הלא חדורי אמונה אנחנו, כי אנו מונהגים בהשגחה פרטית, כאשר הכל מתגלגל אך ורק לטובתנו. כיון שכן, מה לנו כי נילחץ מכל שמועה רצה.

מה שכן, כמו בכל מצב ושלב בחיים, גם במצב שלנו, עלינו לעשות את ההשתדלות המוטלת עלינו. אי לכך, הצגנו לפניכם עשר תובנות, אשר לדעתנו רצוי מאוד לכל כלכלת בית, להתייחס אליהן ברצינות ולהתנהל על פיהן.

  1. גם אם נלחצתם ואתם יוצאים למסע מילוי הבית, התנהגו באופן מושכל ובהגיון. דבר ראשון, אל נא תרבו ברכישת מוצרי חמץ. עוד פחות מחודש ימים פסח. גם בדברים אחרים, תמעטו התרכזו נא, בדברים ההכרחיים יותר. ובכלל, לא להפריז בכמויות.
  2. כמו בנוגע לקניות, כך גם בנוגע לשימוש במוצרים. אנשים מטבעם נוטים, לצרוך יותר כאשר  הארונות שלמול פניהם עמוסים. לכן, חשוב מאוד שגם השימוש יתנהל באופן מושכל. לא להשתמש רק בגלל שיש בארון. לא להצטמצם חלילה. רק לא להפריז.
  3. דברים שנכנסים בגדר מותרות, רצוי מאוד למשוך מהם ידיים, כל זמן שהמצב עדיין אינו ברור לאשורו. זוהי לא חכמה, לבזבז כספים על מותרות ולאחר מכן, לעמוד חסרי אונים.
  4. אל תרבו ברכישות, מתוך נקודת הנחה כי וודאי לאור המצב, יהיה השנה 'קמחא דפסחא' מוגדל. ראשית, מה שעובר בראש שלכם, עובר בראשם של עוד כמה וכמה. והיה, אם כמותכם, עוד רבבות יבנו על 'קמחא דפסחא', הקופות לא יעמדו בזה. שנית ועיקר, המצב בחו"ל, נראה כעת יותר מסובך מאשר בארץ ישראל. ורוב ה'קמחא דפסחא', הלא מגיע משמה…
  5. כולנו קראנו בעיתון,על אפשרות של דחייה בתשלומי המשכנתא. רבים מאתנו חושבים לעצמם באופן ספונטני, למה לא! קודם כל נדחה. מה כבר אפשר להפסיד. אז הבה ונזכור. את כל מה שדוחים, צריך להשלים אחר כך. לכן, אם התזרים החודשי שלכם לא נפגע בעקבות הקורונה, אל תמהרו להשתמש בדחיית תשלומי המשכנתא. זה מיועד רק למצב חירום אמיתי.
  6. אל לנו להתפתות לאווירת החופשה המרחפת באוויר. אף אחד לא הבטיח לאף אחד מאתנו, שהמדינה/הביטוח לאומי, יממנו דמי אבטלה לכל תושבי מדינת ישראל. שום דבר עדיין לא ברור. לכן, אם לא הוציאו אתכם לחופשה כפויה, אל תרוצו אחריה.
  7. כמו שאנחנו ממליצים תמיד, כך גם עכשיו. צאו אל מחוץ לקופסא וחשבו על רעיונות יצירתיים, כיצד ניתן להגדיל הכנסות. בכל הדורות, ידע המח היהודי לנצל כל סיטואציה שהיא, בכדי לייצר ממנו ממון.
  8. לשם דוגמא, אם יש לכם שיעור פרטי עם ילד או עם בחור, תנסו לחשוב, איך אתם יכולים לשמר את הקשר הרציף, אם באמצעות הטלפון, או באמצעות העברת חומר כתוב וכדומה. כאן, לא מדובר רק על עניין כלכלי, אלא גם ובעיקר, בדאגה כנה להמשך פריחתו של החניך.
  9. כמה חשוב דווקא בתקופה כזו, להמשיך ולרשום את כל הנתונים, הוצאה מול הכנסה. דווקא בשעה שמשתרר בלבול, ישנו צורך כפול ומכופל, לעמוד עם היד על הדופק.
  10. והעיקר, לא להיכנס לפאניקה. להשרות אווירה רגועה, על עצמכם ועל כל הסובבים אתכם. הלחץ והפאניקה, לא מועילים בכלום. גם מבחינה כלכלית, הם מביאים אך ורק לאיבוד שליטה ולתוצאות הרות אסון.

ונסיים מעין הפתיחה, בהישענות מוחלטת על בורא עולם, 'כגמול עלי אמו'. ובתפילה, שיסיר מעלינו במהרה את הנגע הזה. ומי יתן ונזכה עוד בהאי שתא, לאכול מן הזבחים ומן הפסחים, בעיר הקודש והמקדש.

5 3 votes
Article Rating

הגיע הזמן שתתרווח

אתה מוזמן להצטרף לאלפי משפחות שחיים ברווח ללא דאגות ומלאים סיפוק
הירשם למעקב
תודיע לי בבקשה על
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
תמונת חוברות חיים ברווח

קבל/י עכשיו את החוברת שלנו במייל

מלא פרטים והחוברת בדרך אליך

שליחת הטופס מהווה הסכמה לקבלת מיילים ממערכת 'חיים ברווח' אנו מבטיחים שלא להטריד.
ניתן להסיר את הרשמתכם בכל עת

מצויין!!!

הרישום הסתיים, מיד תקבל אימייל עם מצב ופרטי הרישום

במקרה של אי קבלת האימייל האמור נשמח אם תשתף אותנו כאן

1
פרטי משתמש
2
טלפונים
3
פרטי המשפחה
4
בחר חבילה

פרטי משתמש

תוכל להכניס את שמך עבור חווית הממשק בלבד, אין חובה!

רישום טלפונים במערכת

תוכל לבחור כניסה אוטומטית ממס' הטלפון שלך או ע"י סיסמא
במקרה ולא תבחר טלפון תצטרך להקיש מס' טלפון לקבלת עדכונים מהמערכת

* בכל מקרה תוכל להכנס למערכת מכל טלפון ע"י סיסמא

פרטי משפחה ומגורים

הפרטים הבאים חשובים לנו ע"מ לנתח את תנועות
הכלכליות שלכם מול אחרים כמוכם

* אבא אמא וילדים לא נשואים
* אין לכם? הזינו 0

פרטי מינוי ותשלום

הקלידו תאריך תוקף ב4 ספרות, לדוגמא: 04/20 הקישו: 0420
3 ספרות אחרונות המופיעות בגב הכרטיס

30

ימים של רווח

תמונת חוברות חיים ברווח

מצויין!

החוברת בדרך אליך

במקרה ואתה לא רואה את המייל בדוק בספאם